• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Vid midnatt försvinner en ff för mig och jag funderar då på att söka 135000 för att betala bort två sämre lån. Men på torsdag blir en annan (av mina totalt 4 nu innan midnatt) 6 månader gammal. Bör jag vänta ut den, eller är det alltför obetydligt? De två sista förfrågningarna är betydligt färskare så det är alltså inte den senaste som fyller ett halvår :)

Edit: tänkte lite fel. Förfrågan var gjord den 19 förra året så får vänta ett dygn till :)
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Vid midnatt försvinner en ff för mig och jag funderar då på att söka 135000 för att betala bort två sämre lån. Men på torsdag blir en annan (av mina totalt 4 nu innan midnatt) 6 månader gammal. Bör jag vänta ut den, eller är det alltför obetydligt? De två sista förfrågningarna är betydligt färskare så det är alltså inte den senaste som fyller ett halvår :)

Edit: tänkte lite fel. Förfrågan var gjord den 19 förra året så får vänta ett dygn till :)
Tror inte det gör så stor skillnad men har du inte sökt än kan du lika gärna vänta tills imorgon. En extra dag skadar inte. ^^
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Det verkar som om UC har problem igen. Det händer förvånansvärt ofta, trots att ett företag som UC borde förväntas ha hög säkerhet i saker och ting. Eller så kanske det bara är jag som har problem just nu.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Det verkar som om UC har problem igen. Det händer förvånansvärt ofta, trots att ett företag som UC borde förväntas ha hög säkerhet i saker och ting. Eller så kanske det bara är jag som har problem just nu.
UC har problem varje månad. Är det inte upplysningen så är det faktura/betaningar.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Jag hade ju hoppats på att UC skulle klättra uppåt vid månadsskiftet, som det gjort tidigare för mig, men tji fick jag. Fortfarande samma 5,5 % som i september, och forfarande samma UC score på 542. Förut klättrade UC score åtminstone 1 poäng vid ny månad. ^^
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
UC har problem idag igen. Kan inte se mitt kreditbetyg eller kreditengagemang. Har kasst betyg men vågar man chansa på en ansökan i.o.m strulet? Har ju fungerat för vissa här på forumet tidigare då UC strulat.
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
UC har problem idag igen. Kan inte se mitt kreditbetyg eller kreditengagemang. Har kasst betyg men vågar man chansa på en ansökan i.o.m strulet? Har ju fungerat för vissa här på forumet tidigare då UC strulat.
Den är bara seg. Betyg och allt kommer upp så skulle inte söka om jag var du
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Ska bli spännande att se vad som händer med mitt UC-betyg när mina förfrågningar och anmärkningar försvinner denna månad.

- UC-betyg 9.5
- 5 förfrågningar (alla går ut nu i oktober, sista försvinner 2023-10-31)
- Inkomst 670
- Underskott! 0’(när det uppdateras, förhoppningsvis nu i oktober)
- Blanco 580
- Krediter 130 varav 125 utnyttjat
Totala lån: 710 tkr
- en missbrukad kredit som försvinner 2023-10-11

Är det någon ide att söka samlingslån på 600.000kr? Är det någon som fått det utan medsökande på t.ex Lendo?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
780
Mottagna reaktioner
375
Poäng
497
Ska bli spännande att se vad som händer med mitt UC-betyg när mina förfrågningar och anmärkningar försvinner denna månad.

- UC-betyg 9.5
- 5 förfrågningar (alla går ut nu i oktober, sista försvinner 2023-10-31)
- Inkomst 670
- Underskott! 0’(när det uppdateras, förhoppningsvis nu i oktober)
- Blanco 580
- Krediter 130 varav 125 utnyttjat
Totala lån: 710 tkr
- en missbrukad kredit som försvinner 2023-10-11

Är det någon ide att söka samlingslån på 600.000kr? Är det någon som fått det utan medsökande på t.ex Lendo?
Din UCscore lär och bör gå upp när anmärkningen försvinner. Så avvakta 2-3 månader ifall att.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Din UCscore lär och bör gå upp när anmärkningen försvinner. Så avvakta 2-3 månader ifall att.
Blir spännande att se.
I juni hade jag 3 st missbrukade krediter. När den första försvann droppade betyget från 42 till 29. När den andra försvann förra månaden droppade betyget från 22 till 10. Nu nere på 9.5 efter att några förfrågningar försvunnit.
Så jag hoppas den fortsätter ner :D

Men hört att vissa fått ökade betyg när anmärkningar försvinner. Så vi får se. Än så längr sjunker det. Håller er uppdaterade.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp